January 3, 2010

vem är du?


Det här är jag en kall och ljus söndagsmorgon (och med ett fånigt leende), vem är du? Ni som besöker mig här blir hela tiden fler och fler, och det är jag otroligt glad över, men jag har ingen aning om vilka ni är! Ni får väldigt gärna berätta något om er själva, mycket eller bara något litet. Och det här med frågestunder som man ser ganska ofta i bloggosfären är inte riktigt något för mig, men om ni vill fråga något så får ni gärna göra det här under och så ska jag svara så gott jag kan!

This is me on a cold and bright sunday morning, who are you? The number of visitors here are constantly increasing, but I have no idea who any of you are! Please tell me something about yourself. If you'd like to ask me something, feel free to leave a comment!

83 comments :

  1. hey !
    i've been wondering, what film do you use? and do you use photoshop?
    your pictures are so clean, you must have great cams!

    ReplyDelete
  2. Jag hittade till din bilddagbok för kanske tre år sen (där hette jag sockerpiller) och har följt dig och ditt fotograferande sen dess. Du kanske inte minns, men jag sprang faktiskt på dig (eller snarare överföll dig med orden "det är ju Blackeyed på bilddagboken, hej!") på siesta 07, jag var en väldigt glad och berusad sextonåring. Rebecka heter jag förresten.

    Du är väldigt inspirerande och en hemskt skicklig fotograf.

    ReplyDelete
  3. hm , jag brukar kolla din blogg, den är så fin o dina bilder e magi! vem e jag? hm jag heter Gry Sol men föredrar sol trotts att gry är mitt tilltalsnamn, jag älskar att fota och sjunga, spela gitarr o piano. räcker de? :)huvva så tråkig jag låter D:

    ReplyDelete
  4. you just look so cute on this one ^o^

    ReplyDelete
  5. jag är hille, jag älskar polaroider, sommar, rött läppstift, vinylskivor. jag brukade hålla koll på din bdb för ett par år sen, men sen övergick jag till din blogg. <:

    ReplyDelete
  6. hej,

    i'm martin and i really love your photographs. it's funny to see a smile on your face this time. i'm wondering how many films you must developing a week…

    i also like sweden a lot and because i'm hoping to get accepted for a semester abroad in malmo, i'm trying to practise some swedish here, too ;)

    have a wonderful start in 2010

    ReplyDelete
  7. I'm Asaf. An Israeli hobbyist photographer.

    There's a lot to tell, and there's never enough time. That's why there's a blog with my life in it.

    I find your photos to be of great inspiration in how to tell about these everyday moments inside a frame.

    ReplyDelete
  8. I'm sorry I can't write to you in Swedish, but my name is caitlin and I live in Canada. your photos, and Leo's, are my favourites. I love everything that the two of you do... so beautiful.

    ReplyDelete
  9. Hey!

    You have a fan here in Portugal! I really love your photos =)

    Keep the good work!!

    ReplyDelete
  10. jag gillar hästar!

    ReplyDelete
  11. Hi, I'm Nina, a 27-year-old textile artist from Germany and I follow your blog because I like the silence and the atmosphere in your photos. It's inspiring! Thank you for sharing them.

    ReplyDelete
  12. Jag är en Ambjörn. En Canon/Zenitägare och en inbiten kamera-användare. En musikälskare utan musikaliska drag. Jag kan inte spela musik, men lyssna på nästan allt.
    Från bohuslän/göteborg. Jag dricker på tog för mycket kaffe, sover för lite, och hittade din blogg av en slump. Nu kollar jag den varje dag.

    Du är insperation och mod, musiken som dols i cigarettglöden.

    ReplyDelete
  13. hej, jag är Katja och jag är från Helsingfors i Finland. studerar engelsk filologi på universitetet, och fotografi är en av mina käraste hobbyn (skulle vilja göra det till mer än bara en hobby).

    gillar hur enkla, klara och stillsamma dina bilder är! jättefin atmosfär.

    ReplyDelete
  14. привет из Латвии)
    Кристина

    ReplyDelete
  15. Hi, I'm Alexa. I'm an 18 year old college student in America.

    I love your photos because they are so simple yet so complex at the same time.

    What do you do for a living? Besides photography, of course.

    ReplyDelete
  16. jag heter Madeleine och har följt din blogg sedan förra våren kanske. jag hittade den på någon annans blogg typ.
    jag spenderar mina dagar med att plugga feminism och video, lyssna på 60s musik och umgås med fina vänner.

    min största passion är fotografering, men min motivation existerar knappt längre. men det finns vissa saker som får den att höjas ibland, som din blogg till exempel. du är så otroligt inspirerande och du borde nästan lova oss läsare att aldrig sluta fotografera. du är fantastisk.

    kram!

    ReplyDelete
  17. jag heter carita, är fjorton år gammal och tycker om fotografering, gitarrspelande, fina klänningar, akvarellfärg och sommar mest av allt ungefär. din blogg är himla fin! puss

    ReplyDelete
  18. Jag har följt dig sedan 2007 (typ) och var en trogen bevakare på bilddagboken. Du är en av de mest inspirerande fotografer jag någonsin har ramlat över och du är verkligen en förebild för mig. Sluta aldrig blogga, haha.

    ReplyDelete
  19. Hi, Christian from Germany

    Love your and Leos point of view

    ReplyDelete
  20. hello !

    i am clara, from spain, but i am currently living in london. i am 21 and love playing music, drawing, taking photographs, north, the woods, winter, deer and so many other things. your pictures are so intimate and soft, no wonder new people keep coming to check out your blog.

    happy new year :)))

    ReplyDelete
  21. Who am I... not sure I can answer that one. But I can tell you a few things I know about myself. My name is Ana, I'm portuguese, I'm a student and I found your blog through your flickr account.

    ReplyDelete
  22. hei. jeg synes du har fine bilder!

    ReplyDelete
  23. Hi, my name is Hannelore and I'm a 20 year old architecture student from Belgium. And I love your photographs!

    ReplyDelete
  24. Hej! Jag heter Malin, 19 år och bor i Västerås.och Jag hittade dig på bilddagboken för flera år sedan och har sedan dess inte kunnat sluta titta på dina fantastiska bilder. Du är en riktig inspirationskälla!

    ReplyDelete
  25. Hej! Mitt namn är Julia, jag är 18 år och jag är nog också en av dom som har följt dig sen bilddagboken, av den enkla orsaken att dina bilder är otroligt underbara!

    ReplyDelete
  26. Jag visade din blogg o din hemsida för min pojkvän. jag berättade att jag älskade dina fotografier. Då var han SÅ fin att han köpte det sista exemplaret av din fotobok som fanns på tradera. jag blev överlycklig. Så fint! älskar hur du komposerar ihop dina verk. Det är stillsamt och vackert med känsla. Så indirekt, tack för julklappen! ;)

    ReplyDelete
  27. I'm Colleen from Canada and I love the detail in your photos. I wish I could see things the way you do. Why so little digital work now? I think you can still find challenge and adventure in any medium.

    ReplyDelete
  28. Jag är Candy, 22 år från Sollentuna. Jag hittade till din blogg genom någon som länkat till dig och fastnade för din stilrena, enkla design och de otroligt fina bilderna. Jag själv tycker om att fotografera och är även väldigt intresserad av TV-spel, film, vintagekläder och musik.

    ReplyDelete
  29. Jag heter Johanna, och jag följde din bilddagbok och följde med dig till bloggen istället. Tycker att känslan i dina bilder är så trevliga så jag har fastnat. Själv fotograferar jag en del, när inspirationen infinner sig och jag gillar att fotografera på känn och fäster mig inte allt för mycket på det tekniska. Just nu sitter jag i min fina lägenhet i Göteborg och lyssnar på Vals för satan (din vän pessimisten)

    ReplyDelete
  30. my name is zsófi & i'm hungarian. i have first found you on deviantart, and i also follow you on flickr. i really like the feel of your photographs. how many cameras do you own? do you develop film yourself?

    ReplyDelete
  31. Jag är Astrid, 14 år och bor i en liten stad i Värmland.
    Hittade din blogg via din bilddagbok en gång i tiden.

    ReplyDelete
  32. I'm courtney, a 16 year old girl from the United States of America.

    I just want to know how you get ideas for your photos and what kind of camera you have? Because they are very beautiful and have inspired me alot. (:

    ReplyDelete
  33. jag är michaela, en 22-åring från göteborg som studerar konsthistoria och grafisk design. hittade din blogg för bara ca 9 månader sedan och är fast sen dess. säger som alla andra, älskar det simpla, stillsamma i dina foton och hela din estetik och uttryck. fortsätt! och grattis till onlineutställningen. superbt.

    ReplyDelete
  34. Mitt namn är Lisa och jag är 18 år. På dagarna pysslar jag med lite allt möjligt. Foto, och framför allt konst är mina favoritsysselsättningar :) Jag har kollat in dina bilder så länge jag kan minnas känns det som. Började på bilddagboken. Dom är så otroligt vackra! Du förmedlar känslor. Förstår inte riktigt hur du bär dej åt men vackert blir det! Tror att du kommer bli stor en dag, och då kan jag lite stolt säga att jag faktiskt har läst din blogg hur länge som helst ;)

    ReplyDelete
  35. hei!

    jeg er miriam fra norge.
    jeg husker ikke helt hvordan jeg kom over bloggen din, men.
    bildene dine er fantastiske, og de gir meg en god følelse i magen.

    håper det går greit at jeg skriver på norsk. (:

    ReplyDelete
  36. Hi I love your blog, your photo are not just pictures, but they are feelings. and I always wanted to know how you met your boyfriend =)

    ReplyDelete
  37. i'm a 20 year old girl from copenhagen. i study film - and media science and i'm a full time dreamer. i love this blog. i often look at your pictures thinking that it looks exactly how i feel when i'm with my boy. it's rare that photographers capture that speciel mood.

    ReplyDelete
  38. Jag heter Tina och är ganska hopplöst förlorad i fotografambitioner. Jag är bara pyttelite avundsjuk men mest imponerad av dina fantastiska bilder. Underbara!

    ReplyDelete
  39. Jag heter andrea och har kollat på din bilddagbok sen tre år tillbaka tror jag. nu är jag bara inne på din blogg och kikar.

    Jag fotar också men då mest natur. Om du har lust att kika kan du göra det http://andreamunkhammar.wordpress.com/

    Fyller 20 i maj och vill plugga till socionom till hösten. (:

    Diggar kossor också ;)

    ReplyDelete
  40. hello! my name is mary. i love your photos. really beautiful. :)

    this is me:

    dishpantheism.vox.com

    dishpantheism.blogspot.com

    ReplyDelete
  41. Hello!
    I LOVE your photography! I'm all the way over here in Canada, so I was interested in knowing what opportunities there are for starting photographers where you live (and I'm not entirely sure where that is...) Here, we have photography classes in Highschool, then you can take photography in University. What is it like where you are?

    ReplyDelete
  42. Hello!

    I'm a 20 years old student from Belgium, and I love your photos. Really amazing.

    ReplyDelete
  43. i'm a15 years old vietnamese girl that lives in germany :), and i really do like your photos! :)))

    what camera do u use?
    do you develop the photos on your own or do u bring tem to the photo shop?

    greeets :)

    ReplyDelete
  44. Jag har kikat på din bilddagbok. Och Leos också, givetvis. Fantastiska bilder, dag för dag. Blev lite ledsen när du inte uppdaterade lika ofta. Älskar dina bilder, åh.

    - Jag heter Nicolina, bor i Halmstad och gillar mest att skriva. Fotografera är också kul, men jag är inte så duktig på det. Fast, talang kanske man inte alltid behöver ha. Ha det fint, hej!

    ReplyDelete
  45. hey, i'm yuyawen, from taiwan.

    i do love your home*** especial for the wallpaper!!
    did you decorate your home on your own?

    :)

    ReplyDelete
  46. oj, vad många som faktiskt svarade.

    ochja. Har följt din bilddagbok många månader tillbaka. (Heter Sanzz där, men har nog varit lite kass på att kommentera.)
    hur som helst är du väldigt duktig.

    ReplyDelete
  47. Hej.

    Jag heter Sofia och är fjorton, snart femton år. Jag är rätt så ny här på bloggen, jag har följt den sedan i början utav juni. Jag gillar retro saker, second hand och mycket söta klänningar och kjolar. Jag är väldigt musikintreserad och lyssnar mer än gärna på en Sonic-youth skiva (jag samlar på deras Lps) eller något med Pavement. Mest gillar jag regn, det luktar så fint. Jag fotar också! Fast jag är inte alls så duktig som du och Leo.

    Kram!

    ReplyDelete
  48. Jag heter Ruben! jag känner att...jag alltid blir så berörd av dina bilder o att jag blir en bättre gladare människa. Det beskriver inte direkt mig men..det ville jag säga iaf. Haha =)

    ReplyDelete
  49. I'm a 28 y/o computer graphics artist from Stockholm. I work mainly with TV-commercials but I try to maintain my own little projects aswell. I'm also an amateur photographer since 12 years back, but I still don't have such a distinct signature like you do. A friend of mine tipped me off about your blog. That's about it.

    ReplyDelete
  50. jag hittade din blogg genom en kompis som sa att din var hennes favorit blogg. så då kollade jag in den, och jag älskar dina bilder!
    jag är kreativ in i själen, älskar att måla, sy och tillverka smycken. det är jag det, i ett nötskal.

    ReplyDelete
  51. Jag heter Johanna är 17år och bor i karlstad. Jag älskar att fotografera och tycker att dina bilder är riktigt snygga :)

    ReplyDelete
  52. i'm from portugal. i found you while i was searching for some photos in deviantart. since that, i've become a great fan of your work. your photographs are truly a masterpiece, so beautiful and emotive. well, keep the good work :)

    ReplyDelete
  53. Hi! I follow you on flickr, my user name is Cacahuete_sr. You are one of the first people I started following on flickr. You were the first to really inspire me to experiment and follow my dream of learning photography. Thank you thank you :)! I continue to be inspired by your work.

    ReplyDelete
  54. Hej. Maria, 18, pluggar, har två katter en lägenhet på 30 kvm och en fotoblogg här http://emma-maria-boman-blogspot.com

    ReplyDelete
  55. Jag heter Linnéa och jag längtar efter dag jag kan göra en meter lång fläta i håret som jag virar runt halsen istället för en halsduk på vintrarna. Som en ekorre gör med svansen.
    Jag sover bäst på madrasser på golvet med platta kuddar eller i soffan med katten vid bröstkorgen. Jag är knäsvag för näsryggar, axlar, nackar (och nackhår), nyckelben, öronsnibbar (med en liten söt leverfläck på), luggar och fräknar.

    Jag tycker mycket om dig för du bryr dig om dina läsare och svarar på kommentarerna. Det gör att jag får en enorm respekt för dig. Du är väldigt imposant.
    PUSS!

    ReplyDelete
  56. hej! kristin heter jag och hittade till din blogg alldeles nyligen. jag pluggar musik men fotar en del för mitt eget höga nöjes skull; följer fotobloggar i en mängd olika stilar (det finns ju så mycket olika saker jag vill lära mig om foto!) och din blogg är ett inspirerande tillskott till samlingen. fint!

    ReplyDelete
  57. This picture is very nice and sweet.

    Didn't know you have lot of fans! But I'm not suprise, you and Leo have great skills. So keep up!

    ReplyDelete
  58. halloj.

    jag kikar in här i princip varje dag för att uppdatera mig vad gäller dina foton.

    jag är fascinerad av din foto-stil och är väldans förtjust i den även om jag fotar helt annorlunda än dig. men jag antar att man dras till motsatser osv.

    ReplyDelete
  59. hej, jag är hanna. jag gillar det råa och sköra i dina bilder otroligt mycket och du tycks alltid lyckas så underbart bra med ljuset. jag följde dig, som så många andra på bilddagboken förr, men nu är det här jag tittar till dig.
    jag gillar allt som har med fotografi och kreativitet överhuvudtaget att göra.

    ReplyDelete
  60. måste bara säga att dina bilder är så fina. vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men ända sen första gången jag kollade in här har jag varit fast. ville bara säga det. och jo, jag heter emma. är en 16 årig tjej som inte är tyst en sekund. älskar att fota, sjunga och umgås med jordens finaste vänner som jag har lyckan att ha. hoppas allt är bra med dig för övrigt.

    ReplyDelete
  61. Jag tror att du lämnade ett spår i min deviantart, jag blev nyfiken och störtförälskad i alla bilder du tagit, då som nu. Din fotografiska stil är verkligen en av de som jag gillar allra mest och det är ju lite otroligt hur du lyckas varje gång.

    ReplyDelete
  62. undrar vilken din första kamera var? Sun heter jag, Luleå och sjutton

    ReplyDelete
  63. Hej :) Jag heter Ina och har läst din blogg i ungefär ett år skulle jag gissa. Jag minns inte nu hur jag hittade din blogg, men förmodligen via någon annans.
    Jag följer din blogg för att dina bilder är så speciella. Jag gillar din bildstil dels för att den känns så unik men också för att den är så skör och tunn samtidigt som den är omfattande i sitt bildspråk.
    Fortsätt fotografera och bevara i bild, det är du väldigt bra på! :)

    ReplyDelete
  64. hi, im from france, and love so bad your kind of art. i wish i could take such great photos.

    dont worry about the increasing of visitors, you deserve success.

    sorry for my french.

    ReplyDelete
  65. Jag heter Sofia & jag har följt dig sedan jag fann dig för några månader sedan. Jag tycker (precis som alla andra) bra om dina bilder - de är så drömska & krispiga & så gillar jag också lakan.
    Jag tycker om kaffe, böcker, kameror & Östra London.

    ReplyDelete
  66. Hey,

    I'm Aurélie, a 20 y.o girl from France who really appreciate your photos. Some days more than others but I don't know, there seems to be a disconnected and so quiet world in your photos, I love that. The colours look soft, calming. This is a kind of escape.
    Good continuation and sorry for my bad english.

    ReplyDelete
  67. Hej Anette!

    Har redan i några år regelbundet följt med dina bilder och tycker väldigt mycket om dem. Själv bor jag i Åbo (Finland) där jag studerar folkrätt på Åbo Akademi. Nu inkommande år kommer jag ändå inte att studera så mycket eftersom jag skall jobba i studentkårens styrelse.

    Tycker om att fotografera mycket i naturen men har under sista året försökt bli lite mångsidigare och pröva också på andra former. Här har din blogg varit till stor nytta då du uppdaterar regelbundet och inspirerar!

    Önskar dig ett gott nytt år 2010!

    ReplyDelete
  68. Jag är Benjamin, tjugoårig grafisk formgivare från Malmö. Jag hittade din blogg efter ett tips från min flickvän för ett par veckor sedan och vid första anblick var jag fast, bläddrade igenom samtliga sidor till början för att sedan prompt lägga till dig i min sidomeny på min egen blogg bland alla de andra bloggarna jag numera följer.

    Du är en stor inspirationskälla för mig när jag nu tagit upp analogt foto på riktigt efter flera år bakom flertalet digitala kameravarianter.

    ReplyDelete
  69. I'm me. :) ... and I love your photos, but you already know that... so, nothing new here.

    ReplyDelete
  70. Jag läser fortfarande :)
    Säg till om det kommer fler fotoböcker!

    ReplyDelete
  71. Hej Jag heter Josefin och läser din blogg för att jag blir lycklig av att titta på dina bilder! De är så härligt ljusa, enkla och vackra.

    Jag gillar nästan allt som är fint, särskilt vintage kläder och 50-tal. Annars älskar jag att mysa med min vackra pojkvän :) puss på dig. från Josefin

    ReplyDelete
  72. Jag heter Evelina från Göteborg, har kikat på dina bilder längre än vad jag kan minnas.
    Du är en av mina absoluta favoriter och dina bilder gör en aldrig besviken.

    <3

    ReplyDelete
  73. älskar ljuset och stämningen i dina bilder, de är så vackra :)

    ReplyDelete
  74. hej. jag heter frida men tycker om att presentera mig som alpha, är 19 år och bor i en liten stad sju mil söder om stockholm. jag älskar att skriva, fotografera och läsa.

    jag har följt dig i ungefär tre år och jag förstår inte hur så mycket talang kan finnas i en så liten kropp. dina fotografier är helt fantastiska.

    ReplyDelete
  75. Jag heter Linn, är 17 år och bor i Malmö. Jag fotograferar också en hel del, dock inte så mycket analogt som jag hade velat. Älskar verkligen det analoga men har inte riktigt möjligheterna till det.. Och jag tycker oerhört mycket om dina fotografier också!

    ReplyDelete
  76. jag heter petra och är 19 år och bor i stockholm. jag vet inte hur länge jag har tittat på dina bilder, det har varit lite on and off sedan 2006 (via bilddagboken) skulle jag tro. du är i alla fall otroligt duktig!

    ReplyDelete
  77. I'm 31, work in Darfur, suffer from an addiction to travel and like the mood of your pictures. Take care!

    ReplyDelete
  78. emilie! fotograf och grafiker. älskar dina bilder.

    ReplyDelete
  79. I'm a photographer from Seattle :) I've enjoyed your shots for quite sometime. Very inspiring, so thank you!

    ReplyDelete
  80. Hej! I'm a photographer of some kind from Finland and I'm about to start my studies to become a sign language interpreter. I find your photos truly inspiring - been browsing through your blog for a couple of days now. I just love the emotions in them - the lighting and colors, just everything. Would've loved to write this comment in Swedish but in fear of spelling etc mistakes, I resorted to English :>

    ReplyDelete
  81. Jag hittade din blogg av en slump tror jag. Jag har alltid sett dina bilder som en inspeartion och som en slags måttstock. "Får jag hennes ljus kan jag detta". Jag ser det fortfarande till viss del så, men har kommit att utveckla mer egensinnig stil.

    Du är dock., och förblir, en förebild.

    ReplyDelete